سه شنبه , 17 ژانویه 2017
خانه » متفرقه » نقش شبکه اجتماعی در سئو و نتیجه اثربخش در رنکینگ سایت شما.

نقش شبکه اجتماعی در سئو و نتیجه اثربخش در رنکینگ سایت شما.

 نقش شبکه اجتماعی در سئو

سیگنال های اجتماعی دقیقا چگونه میتوانند برای سایت شما مفید واقع شوند و شما چگونه می توانید از آنها برای بهبود شرایط کسب و کار خود استفاده کنید.

مسیر دقیق تاثیر این سیگنال ها هنوز نا شناخته است اماآنچه روشن است وهمگی از آن مطمئن هستیم ، اهمیت شبکه های اجتماعی در ارتقای کیفیت معرفی سایت شما به موتور های جستجو است و نتیجه ی این امر بالا رفتن رتبه واعتبار سایت شما خواهد بود.

۱)فیسبوک و شبکه اجتماعی فیسبوک

هنگامی که از شبکه اجتماعی صحبت می شود اولین اسمی که در ذهن هر کسی نقش می بندد فیسبوکاست. این شبکه بزرگترین شبکه اجتماعی است که در بین سایرین بیشترین کاربر را از سرار جهان به خود اختصاص داده است. با این حال شاید در موردایجاد مستقیم ترافیک بر روی سایت شما خیلی کمک کننده نباشد، اما قطعابهترین گزینه برای ایجاد سیگنال های اجتماعی است.

تعداد لایک ها ، اشتراک گذاری ها و نظرات روی پروفایل شما بیانگر تعدادکاربرانی است که به محتوای تولیدی شما علاقه مند هستند و مطالب شما رادنبال می کنند. نه تنها لایک کردن پست ها بلکه اشتراک گذاری ها بیانگر خوبی برای میزان علاقه مندی مخاطبان می باشد. نظراتی که در زیر هر پست نوشته میشود شما را از اینکه مخاطبان تا چه اندازه سعی در تعامل و ارتباط دارندمطلع می کند. تمامی این فعالیت ها مانند فاکتور های رنکینگ عمل می کند وبرای ارتقای میزان فروش و شرایط کسب و کار شما به صورت غیر مستقیم دخیلهستند.

۲)توییتر و شبکه اجتماعی توییتر

توییتر نیز یک ازشبکه اجتماعی است و جزوه  بهترین ابزارهای  بازاریابی آنلاین  می باشد. یک نوشته ی خوب در توییتر می تواند به وسیله ی میلیون ها نفر دیده شود و بدین ترتیبب اثر مناسبی برای ایجاد کمپین سئو تنها با نوشتن مطلبی جذاب می باشد.توییتر به خاطر فضایی که دارد بسیاری از مطالب در آن مختصر ارائه می شوند وهمین امر موجب شده تا محبوبیت زیادی داشته باشد.

در مورد سیگنال های توییتر:

زمانی که ما از شبکه اجتماعی توییتر صحبت می کنیم منظور تعداداشتراک گذاری مطلبی است که شما ایجاد کرده اید. این اشتراک گذاری ها درتوییتر تاثیر به سزایی در ارتقای رتبه ی شما در موتورهای جستجو دارد.بنابراین توجه کنید که مطلبی که ارائه می دهید در رابطه با موضوع محبوب مخاطب باشد و مهم تر از آن در جایی مطلب خود را منتشر کنید که افراد بیشتری در آنجا فعال هستند. به این ترتیب افراد بیشتری به محتوای مورد نظر شمادست پیدا خواهند کرد.

۳)گوگل+ و شبکه اجتماعی  گوگل پلاس

گوگل پلاس نسبت به سایر شبکه ها به تازگی وارد بازار شبکه های اجتماعی شده است امااز آنجایی که این شبکه به وسیله ی خود گوگل تاسیس شده از اهمیت بالایی برخوردار است. توجه نکردن به شبکه ی خود گوگل کار بسیار دور از عقلی است.

سیگنال های اجتماعی گوگل به صورت “+۱″ دیده می شوند. +۱ یعنی یک نظرمثبت برای وبسایت و در نتیجه یک اثر مثبت در رنکینگ سایت شما. همچنین تبلیغات و اشتراک گذاری ها نیز تاثیر مثبتی در بالا بردن رنکینگ سایت دارندو در این میان اشتراک گذاری هایی موثرتر هستند که از طرف افراد معتبرانجام پذیرد. و باز هم بدون در نظر گرفتن جزئیات این پروسه می توان بااطمینان گفت که شبکه ی اجتماعی گوگل نیز نقش بسیار پررنگی را در افزایش رتبه ی سایت شما در موتورهای جستجو ایفا می کند

سایر وبسایت های رسانه ای – اجتماعی

تعداد وبسایت های اجتماعی و رسانه ای بسیار زیاد است اما سه وبسایت معرفی شده محبوب ترین آنها هستند. لایک هایی که از سایت لینکدین(LinkedIn)نیز دریافت می شوند برای کسب و کارهای مختلف و حتی متخصصین در رشته هایگوناگون بسیار مفید هستند.این موضوع در مورد سایت یوتیوب (YouTube) و فلیکر(Flickr) ، که سایت های رسانه ای و اشتراک گذاری بسیار جذابی هستند ، نیزصدق می کند.پینترست (Pinterest) نیز یکی دیگر از رسانه های اجتماعی است کهتا کنون در بازاریابی اینترنتی و به خصوص در کمپین های سئو تاثیرات بهسزایی داشته است.

سیگنال های شبکه اجتماعی و سئو

همانطور که همیشه یادآوری کرده ایم ، کیفیت حرف اول را در سرنوشت رتبه یسایت شما می گوید. تا زمانی که کیفیت مطالب شما در سایت پایین باشد هیچ یکاز فعالیت های جانبی سئو تاثیر گذار نخواهد بود. دریافت حجم بالای لایک واشتراک گذاری تنها در صورتی امکانپذیر خواهد بود که مطلب شما با کیفیت وقابل ارائه باشد. در صورتی که به محتوای قوی توجه کنید و در کنار آن فعالیتدر شبکه های اجتماعی را ادامه دهید ، ترکیبی مناسب از سیگنال ها و امتیازهای مثبت خواهید داشت و بدین ترتیب نتیجه ی مطلوبی خواهید گرفت.

سایر وبسایت های رسانه ای – اجتماعی

تعداد وبسایت های اجتماعی و رسانه ای بسیار زیاد است اما سه وبسایتمعرفی شده محبوب ترین آنها هستند. لایک هایی که از سایت لینکدین(LinkedIn)نیز دریافت می شوند برای کسب و کارهای مختلف و حتی متخصصین در رشته هایگوناگون بسیار مفید هستند.این موضوع در مورد سایت یوتیوب (YouTube) و فلیکر(Flickr) ، که سایت های رسانه ای و اشتراک گذاری بسیار جذابی هستند ، نیزصدق می کند.پینترست (Pinterest) نیز یکی دیگر از رسانه های اجتماعی است که تا کنون در بازاریابی اینترنتی و به خصوص در کمپین های سئو تاثیرات بهسزایی داشته است.

 

مطلب پیشنهادی

apt چیست

APT چیست و کاربرد ان در کسب و کار

مهاجمان به صورت فزاینده ای از ابزارهای متن‌باز سوء ‌استفاده می‌کنند آزمایشگاه کسپرسکی روز چهارشنبه ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *