خانه » سئو » فروشگاه اینترنتی » تاثیر سئو بر فروش اینترنتی و فروشگاه اینترنتی
فروشگاه اینترنتی

تاثیر سئو بر فروش اینترنتی و فروشگاه اینترنتی

سئو چیست:

 

 در ابتدا توضیحی در رابطه با سئو:Seo (سئو) مخفف کلمه Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی موتور جستجو می باشد در واقع  صفحات وبی که برای موتورهای جستجو جالب و فریبنده می باشد را ایجاد  می کند.

با توجه به اینکه بیش از ۸۵ در صد از بازدیدهای اینترنتی از طریق موتورهای جستجوگر انجام می شود و بیشتر بازدیدکنندگان  وب سایت ها و فروشگاه اینترنتی عبارتند از کسانی که به نحوی عبارتی را در موتورهای جستجوگر وارد کرده اند و سراغ یک وب سایت و یا فروشگاه اینترنتی رفته اند؛  لذا رتبه شما در موتورهای جستجوگر مانند این است که:

فروشگاه شما در محلی پر رفت و آمد و در یک مسیر شلوغ واقع شده باشد ، به شکلی که روزانه هزاران نفر فروشگاه شما را مشاهده نمایند و در صورتی که سایت شما از رتبه مناسبی در موتورهای جستجوگر برخوردار نباشد ، به مانند این است که فروشگاه شما در محله ای دور افتاده واقع شده که روزانه حداکثر ده ها نفر از مقابل فروشگاه شما عبور می کنند .

و برای بالا بردن رتبه سایت یا فروشگاه اینترنتی خود باید از اصول سئو کمک بگیرید. اصول سئو به دو صورت می باشد :

پارامترهای درون سایت (On-Page Factors): پارامترهای درون سایت نظیر نام دامنه، عنوان صفحات، متن صفحات، متاتگ ها، html تگ ها و کلیه موارد دیگر که درون خود سایت است.

پارامترهای بیرون سایت (Off-Page Factores): نظیر بالابردن محبوبیت سایت، بهینه سازی متن لینک هایی که به سایت لینک می شود، فعالیت در شبکه های اجتماعی یا تبلیغ سایت در دیگر سایت های مرتبط می باشد.

که به اختصار توضیحاتی را به شما عزیزان  ارائه میدهیم:

  1. استفاده از بهترین کلمات کلیدی: اگر CMS شما قابلیت گذاشتن کلمات کلیدی برای مطلب را دارد حتما از کلمات کلیدی مرتبط با مطلب خود استفاده کنید. در سایت فروشگاهان شما در هنگام معرفی محصول یا نوشته با ماژول تعبیه شده در سیستم و راهنمایی های مربوط به آن می توانید بهترین کلمه ی کلیدی را انتخاب کنید.

 

  1. استفاده درست از تگ Title:تگ title تگ ظریف در عین حال مهم ترین تگ از نظر SEO است (بعد از متا) . شما باید در تگ Title کلماتی کوتاه در عین حال با معنی بیان کنید.

 

  1. انتخاب نام درست فایل فارسی یا انگلیسی : استفاده از عنوان فارسی یا انگلیسی در نام فایل هر کدام مزایا و معایبی دارند.

 

  1. احتیاط سینتکس (Syntax) برای استفاده از تگ های Meta و Title: سینتکس لازمه را در تگ Title کمتر از 66 کاراکتر استفاده شود. در تگ متا برای description کمتر از 160 کاراکتر و برای keywords بیشتر از 5 کلمه استفاده نکنید. تنظیم هر یک از این موارد باماژول سئو فروشگاهان امکان پذیر است.

 

  1. استفاده از description در تگ : Meta این هم یکی از متا های اساسی در SEO هست که باعث می شه توضیح مختصری درباره سایتتون (فروشگاه اینترنتی شما ) در پایین لینک نشون داده بشه که حتما باید توضیح کوتاه با 1600 کاراکتر و کمتر باشد.

 

  1. ایجاد یک صفحه با لینک های جالب: در سایت خود حتما از لینک ها استفاده کنید و حتی الامکان تمامی محتوای صفحات را در یک صفحه بیان نکنید و به صفحات دیگر لینک دهید. حتی سعی کنید لینک ها خارج از سایت باشد مثل مطالب جالب . صفحه اصلی سایت شما باید تا حد امکان سبک باشد و مطالب را به چندین فایل تقسیم تقسیم کنید. اگر صفحه اصلی سایت شما با فرمت PHP است فایلhtm و index.html و حتی الامکان default.aspx نیز بسازید تا به همان فایل php کاربر را هدایت کند. در همین صفحات هدایت کاربر را بعد از 3 ثانیه یا کمتر هدایت کنید و در این فایل ها تا حد امکان تگ های متا نشان دهید. هم چنین کلمات کلیدی و توضیحات و عناوین پست ها را با لینک قرار دهید. اما آن ها را مخفی نکنید.

 

  1. از مشخصات ALT و Title در تگ های img و a استفاده کنید: استفاده از این مشخصات در تگ های ذکر شده نیز تاثیر بسیاری در جستجوی عکس گوگل دارد در حقیقت این دو مشخصه نام و مشخصات یک عکس در وب را نشان می دهد. هم چنین اگر عکس شما باز نشد ، بتوان با نمایش یک متن کاربر را متوجه منظور عکس یا بازنشدن آن کرد.

 

  1. اولین قدم برای نمایش سایت شما نمایش آن در گوگل یا سرویس های مشابه ثبت کنید. برای این کار به نشانی ذیل بروید.

https://www.google.com/intl/fa/add_url.html

پس از ثبت کردن سایتتان 10 روز الی 2 ماه طول می کشد تا به ربات های گوگل معرفی شود. برای اطمینان از ثبت سایتتان جستجو کنید site:yoursite.com.

تمامی موارد بالا و اقدامات راهبردی دیگر در زمینه ی سئو سایت، از طریق ماژول سئو فروشگاهان امکان پذیر است.

  1. استفاده از: Validator آخرین گام برای بهبود SEO سایت استفاده از Validator سایت W3C می تواند به شما کمک کند تا خطا های سایتتان از بین برود و رتبه سایت شما بالا بیاید . البته می توانید به خطاهای گرفته شده اهمیت ندهید و فقط خطاهایی که به نظر خودتان منطقی می آید درست کنید. زیرا این ربات بسیار اشتباه می کند و اشتباه هم نکند بسیار سخت گیر است. با مراجعه بهhttp://validator.w3.org و وارد کردن آدرس سایت خود خطاهای سایت خود را بگیرید.

10.فایل robots.txt ، اختیاری ولی مهم : نمی توان درمورد وبلاگ ها به کار برد ولی اگر شما صاحب یک سایت می توانید این فایل را ایجاد کنید و در root اصلی سایت آپلود کنید.  طرز نوشتن محتوای این فایل (Syntax) به این صورت است:

User-agent: *
Disallow: /cgi-bin/
Disallow: /js/
Disallow: /css/
Sitemap: Enter Your Sitemap

محتوای این فایل مثل محتوای بالایی باشد فقط به جای Enter Your Sitemap آدرس xml سایت مپ خود را قرار دهید.

 

اینستاگرام و تأثیر آن بر سئو سایت:

در صورت داشتن وب سایت بهتراست صفحه ی اینستاگرام خود را در سایت قرار دهید تا کاربران سایت شما را در اینستاگرام هم دنبال کنند. همچنین می توانید در صفحه ی اینستاگرام آدرس وب سایت خودتان را بگذارید که این کار به سئو وب سایت تان کمک می کند.

بر اساس مطالبی که در بالا ارائه نمودیم متوجه می شوید که شبکه اینستاگرام نه تنها می تواند برای بازاریابی اینترنتی در جهت کسب و کار بهتر باشد ، می تواند یکی دیگر از راه های بالا بردن سئو سایت نیز واقع شود . و آن بدین صورت است که با قدرت گرفتن صفحه اینستاگرام همیشه در تایم لاین جز نفرات بالایی می باشد و قرار دادن آدرس وب سایت در صفحه ی اینستاگرام می تواند یک امتیاز برای ورودی به فروشگاه آنلاین و یا سایت شما و درنهایت بالا بردن رنک فروشگاه خواهد شد .

در ضمن قرار دادن لینک در صفحه ی اینستاگرام باعث گرفتن یک لینک معتبر از یک شبکه ی اجتماعی بزرگ است . با پیشرفتی که اینستاگرام در این ۴ سال داشته است هیچ یک از شبکه های اجتماعی آن را تجربه نکرده اند . به نظر من اینستاگرام می تواند بعد از گوگل پلاس گزینه ی مناسبی برای فعالیت در جهت بالا بردن سئو فروشگاه اینترنتی شما باشد .

یک دیدگاه

  1. مطلب خیلی مفیدی بود ممنونم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *