بهبود ساختار URL ها |URL های نمایش داده شده در نتایج جستجو

بهبود ساختار URL ها

با توجه به اینکه URL ها بعنوان بخشی از جستجو زیر عناوین و توصیفات سایت نمایش داده میشوند، لذا در صورت مطابقت کلمات بکاررفته در URL، با عبارت مورد نظر کاربر بصورت پررنگ تر نمایش داده می شوند.

همچنین هنگامی که سایت ها و کاربران دیگر تمایل داشته باشند به صفحه ای از سایت شما لینک دهند، استفاده از نام گذاری و پوشه بندی های معنا دار، باعث ایجاد URL های کاربرپسندتری خواهدشد.

بهتراست در URL ها از نشانه گذاری ها استفاده نمایید. توصیه میشود در لینک ها از “–” بجای “_” استفاده شود.

برخی طراحان وب سایت جهت هدایت بهتر موتورهای جستجو از URL های پویا (Dynamic/Friendly URLs) بجای استاتیک (Static URLs) استفاده می نمایند.

استفاده از URLهای پیچیده و مخصوصا URLهایی که پارامتر های زیادی در آن ها بکار رفته است، باعث بروز مشکلاتی از قبیل ایجاد تعداد زیادی از URLهایی غیر ضروری شده که همه به یک محتوای خاص اشاره میکنند. در نتیجه باعث مصرف پهنای باند بیشتر و یا عدم امکان ایندکس نمودن محتویات سایت توسط ربات های جستجوگر گوگل (Googlebot) می گردد.

همچنین در نظر داشته باشید از بکاربردن پارامترهای ارجاعی (Referral) در URL ها اجتناب نمایید.

URL های پویا Friendly URLs) ، URL) هایی هستند که در آنها از عبارات مناسب و مرتبط استفاده شده و ساختار کوتاهتر و مفهوم تری دارند. بدین ترتیب به کاربران در تشخیص اینکه نتیجه نمایش داده شده، با عبارات مورد جستجوی آنها مرتبط می باشد، کمک می نماید.

از بکار بردن پارمترهای غیر ضروری و Session ID ها در URL ها اجتناب نمایید. Session ID کدیکتایی است که وب سایت سرور به کاربران جهت دسترسی به صفحه خاص، بمدت محدود اختصاص میدهد. بطور مثال در صفحات در پرداخت اینترنتی. بعنوان راه جایگزین، Session ID را میتوان روی cookieها و فیلدهای فرم مربوطه تعریف نمود.

URL های نمایش داده شده در نتایج جستجوبهبود ساختار URL ها

در آخر به یاد داشته باشید که URL های یک سند به عنوان بخشی از نتایج جستجو در گوگل نمایش داده می شوند؛ پایین نام سند و اسنیپیت. مانند عنوان و اسنیپیت در صورتی که در کوئری کاربر وجود داشته باشند٬ در نتایج جستجو به صورت پررنگ (Bold) نشان داده می شوند.

گوگل در خزش برای انواع ساختارهای URL بسیار خوب عمل می کند، حتی اگر آنها بسیار پیچیده باشند. اما زمان گذاشتن بر روی url ها برای ساده سازی آنها می تواند هم برای کاربر و هم موتور های جستجو مفید و کمک کننده باشد، برخی وبمسترها برای این کاراز دوباره نویسی URL های دینامیک به استاتیک استفاده می کنند، در صورتی که گوگل با این موضوع مشکلی ندارد، باید ذکر شود این کار بسیار پیچیده بوده و اگر به اشتباه انجام شود می تواند منجر به مشکل در خزش سایت شما شود.

مواردی که در به کار بردن کلمات در URL باید از آنها اجتناب کرد:
۱-استفاده از URL های طولانی و پارامترهای غیر ضروری.
۲-استفاده از نام معمول صفحه مانند page1.html
۳- استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی
۴-به کار بردن زیر شاخه های تو در تو مانند:
…/dir1/dir2/dir3/dir4/dir5/dir6/page.html
۵-استفاده مستقیم از نام هایی که ارتباطی با محتوای صفحه ندارند.
۶-استفاده از URL ها غیرعادی با حروف بزرگ
۷ استفاده از زیر دامنه و دایرکتوری اصلی متصل به همان محتوا مانند
“domain.com/page.htm” و “sub.domain.com/page.html

منبع: کتاب سئو گوگل

مطالبی که در این مقاله میخوانید
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on telegram
Telegram
Share on pinterest
Pinterest
Share on whatsapp
WhatsApp

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.