۷نکته ی تولید محتوا برای تجارت الکترونیکی کوچک

از زمان شروع تجارت الکترونیکی  معمولا شرکت های کوچک نسبت به پذیرش تکنیک های بازاریابی و تولید محتوا کندتر بوده است در صورتی که تجارت های گسترده تر برای نتیجه گیری سریعتر تکنیک های جدید را به راحتی می پذیرفتند.

برای تولید محتوا زمانبندی کنید

در ادامه به هفت نکته برای ایجاد محتوای مناسب اشاره می کنیم.

۱- تقویم تولید محتوا ایجاد کنید

هنگامی که زمان خاصی را به تولید محتوا اختصاص دهید و تعداد مشخصی محتوا به صورت ماهیانه ایجاد کنید اولین گام برای پیشرفت در زمینه ی بازاریابی الکترونیکی و تجارت الکترونیکی برداشته اید. تنها ۴۴% افراد برای ایجاد محتوا برنامه ریزی کرده و زمان مشخصی را به آن اختصاص می دهد ، این در حالی است که ۶۶% دیگر از نداشتن زمان برای رسیدگی به محتوای سایت خود شکایت دارند.

۲- راهکارهای مفید را بیابید

قبل از آنکه در سایت های دیگر به دنبال سرنخی از راهکارهای مفید باشید ، مروری بر مطالب قبلی خود داشته باشید و در بین آنها ماهیت محتوای پرمخاطب را بیابید. در این زمینه می توانید از گزارش های آنالیتیک و وبمستر تولز استفاده کنید و صفحاتی که بیشترین ترافیک را به خود اختصاص داده اند و کلمات کلیدی محبوب را پیدا کنید .

با استفاده از ابزارهایی مانند AddThis می توانید بلاگ ها و مطالبی که بیشتر به اشتراک گذاشته شده اند را بیابید این کار دیدگاه مخاطبان شما را واضح تر بیان می کند وشما را در انتخاب بهترین موضوع برای ایجاد محتوا راهنمایی می کند.

ااستفاده از این ابزار به همان میزانی که برای راهنمایی شما ارزشمند است ، ساده نیز هست. شما با استفاده از داده های به دست آمده از آنها نه تنها می توانید مروری بر تکنیک هایی که در گذشته کارآمد بوده اند داشته باشید بلکه می توانید چشم اندازی از استراتژی های آینده ی خود نیز به دست آورید.

برای پیدا کردن بهترین راهکار کافی است مطالب پربازدید قبلی خود را بازبینی کنید.

۳- گرایشات جامعه را بشناسید و اخبار مرتبط با آنها را در سایت خود قرار دهید

رسانه های اجتماعی نیز می توانند ایده های زیاد و نسبتا خوبی را در اختیار شما قرار دهند. ایجاد محتوا در رابطه با موضوعات محبوب یا جمع آوری اخبار در این زمینه می تواند بسیار کمک کننده باشد. مدتی است که توییتر مرجع مناسبی برای معرفی تیترهای محبوب به شمار می رود ، فیسبوک هم در این زمینه از شروع امسال اقداماتی را آغاز کرده است. ترندزمپ (trendsmap) برای دستیابی به موضوعاتی که در محدوده ای خاص محبوب هستند نیز بسیار مفید است. این ابزار می تواند اخباری را که در منطقه ی جغرافیایی مشخص مخاطب بیشتری دارد را روی نقشه نمایش دهد.

محتوای خود را از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار داده و آن را در همه ی ابعاد ارتقا دهید. موضوعات بحث برانگیز را انتخاب کنید و آن ها را به وسیله ی ویدئو ها و تصاویر مختلف جذاب کنید.

۴- تحقیق کنید

با تحقیقات جزئی در بین سایت های مختلف می توانید خبرهای مفیدی تولید کنید. با درک موضع مصرف کنندگان در صنایع مختلف می توانید مقالات مورد نظر آنها را ایجاد کنید. با ایجاد مطالب محبوب به صورت اتوماتیک تعداد اشتراک گذاری ها بالا رفته و به تبع آن بک لینک دریافت خواهید کرد.

با استفاده از SurveyMonkey Audience و Google Consumer Surveys که هر دو ابزاری در باب بررسی سلیقه ی مخاطبان هستند می توانید به راحتی اطلاعات ارزشمندی درباره ی موضوعاتی که برای مخاطبان جذاب تر است به دست آورید.

۵- استفاده از محتوای تصویری

با وجود اینکه محتوای متنی برای ایندکس شدن در موتورهای جستجو مناسب است ، اما همیشه محتوای تصویری برای مخاطبان محبوب تر بوده است. به طور طبیعی ۹۰ درصد اطلاعاتی که در مغز ذخیره می شوند به صورت تصویری هستند و با توجه به این موضوع محتوایی که در آن از تصویر استفاده شود ۹۴ درصد بیشتر از سایر مطالب بازدید کننده را به سمت خود جذب می کند.

یکی از تحقیقات MarketingSherpa در این زمینه نشان می دهد ساده ترین روش تولید محتوا ایجاد محتوای تصویری است. اینفوگرافیک ها در کنار محتوای متنی بسیار جذاب و مفید واقع می شوند ، چرا که افراد ابتدا با نگاهی اجمالی به آن می توانند پیش زمینه ی کاملی از موضوع مورد بحث پیدا کنند و سپس به خواندن جزئیات مقاله بپردازند. در صورتی که متن های بدون تصویر معمولا مخاطب را جذب نکرده و بسیاری از افراد حوصله ندارند به صورت خلاصه وار متن را بررسی نمایند.

۶- وبلاگ ویدئویی ایجاد کنید

ویدئو ساختن نیز یکی از راه های تولید محتوای با کیفیت است. طی بررسی های انجام شده ۷۸ درصد افرادی که به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند حداقل هفته ای یکبار به صورت آنلاین ویدئو تماشا می کنند و ۵۵ درصد این افراد روزانه از این ویدئوها بازدید می کنند.

ایجاد بلاگ ویدئویی کار هزینه بر یا زمانگیری نیست. پر کردن ویدئو کوتاه بسیار ساده است و حتی می توان با دوربین های غیر حرفه ای یا حتی دوربین های موبایل نیز این کار را انجام داد.

بلاگ های ویدئویی کمترین ویرایش را شامل می شوند، شما حتی می توانید ویدئوهای خود را به صورت مستقیم روی سایت هایی مانند یوتیوب منتشر کنید. یکی از تحقیقات Animoto حاکی از آن است که تولید ویدئو می تواند تا ۷۳ درصد موجب خرید محصول یا سفارش خدمات از جانب بازدید کننده شود.

ایجاد وبلاگ به جذب بازدید کننده بسیار کمک می کند و مخاطبان را به اشتراک گذاری مطالب سایت شما تشویق می نماید

۷- اهداف محتوای خود را تغییر دهید

اگر پیدا کردن موضوع مورد نظر و تحقیق و بررسی آن برای شما خیلی وقتگیر است ، مطالب مختلفی که تا الان تولید کرده اید جمع بندی و برای هدف و موضوع مورد نظر خود آنها را دسته بندی کنید. به این ترتیب پکیجی از مطالب مختلف حول محور مشخص خواهید داشت.

بررسی مجدد پست های قبلی و ویرایش و به روز رسانی آنها می تواند روش دیگری برای تغییر هدف محتوا باشد. ویرایش محتوای قبلی به وسیله ی نتایج جدید به دست آمده و روش های نوین علاوه بر اینکه بسیار کارآمد است ، آسان و سریع انجام می گیرد.

 

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on telegram
Telegram
Share on pinterest
Pinterest
Share on whatsapp
WhatsApp

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.