مقاله آموزش سئو امروز در رابطه با UGC است محتوای تولید شده توسط کاربران یا (UGC (User-generated content اغلب در کمپینهای شبکههای اجتماعی صورت میگیرد میتواند با فرمتهای مختلفی از قبیل تصویر، کلیپ ویدئویی، متن، بازی آنلاین و … باشد. این نوع محتوا از طریق ویکیها، بحث و تبادل نظر، پست، چت، تبلیغات و … تولید میشود.
در UGC یا محتواهایی که توسط کاربران تولید میشود، نام تجاری شرکت و لوگوی آن منتشر میشود، و از کاربران خواسته میشود تا در مطالب و محتواهای خود، علامت تجاری شرکت را درج نمایند. این امر به تبلیغات هر چه بیشتر میانجامد. محتوای ایجاد شده توسط کاربران که ترکیبی از منبع باز، نرم افزار رایگان و صدور مجوز انعطاف پذیر یا موافقتنامهها میباشد، عاملی برای حذف موانع همکاری میان مشتریان و مدیران وب سایتها شد. بسیاری از کمپینها در شبکههای اجتماعی از کاربران برای تامین محتوا استفاده کرده اند که برای نمونه میتوان به چند نمونه اشاره کرد:
کمپین جولی بلکلی
این کمپین محتوای مورد نیاز خود را از طریق کاربران تامین میکرد. جولی بلکلی مدیر بازاریابی اینترنتی برای شرکت پست نو (Postano) بود که مسئولیت بهینه سازی وب سایت این شرکت را بر عهده داشت. وی یک روزنامه نگار فارغ التحصیل دانشگاه اورگان که در بازاریابی اینترنتی سوابق درخشانی داشت و تجارب خود را در شبکههایی چون توییتر و گوگل پلاس نشان داد. در این رابطه وی بر این نظر است که تهیه محتوا از طریق کاربرها با موفقیت بیشتری همراه است. دلایلی که وی ذکر میکند اینکه محتوای تولید شده توسط کاربران به معنای استفاده از نظریات مختلف، تبادل نظر میان مشتریان و درگیر کردن آنها در فرایند فروش محصولات میباشد.
کمپین گربر
در کمپین گربر از مصرف کنندگان و هواداران خواسته شده بود تا محتواهایی را در رابطه با حق بیمه در مشاغل تجاری ارائه دهند که منجر به تولید محتواهای زیادی توسط کاربران شد. یکی از مدیران این کمپین به نام فرانک مینویسد: «تمام محتواهایی که ساخته شده بود، در سطح گسترده ای به افزایش اطلاعات کاربران و سایر هواداران کمک کرد و به ترویج نام تجاری انجامید.»
کمپین مشتاق
کمپین مشتاق با راه اندازی مسابقه برای هواداران، از کاربران خواسته بود تا محتواهای خود را با هدف ارتقا و افزایش آگاهی در اختیار دیگران قرار دهند. در این مسابقه هواداران به آپلود تصاویر متعددی تشویق شده بودند بطوری که گفته میشد 20 هزار تصویر برای کمپین ارسال شد و در حدود 3 میلیون و 500 هزار نفر به این کمپین گرویدند. در پایان نیز به بهترین محتواهایی که از سوی کاربران تهیه میشد، جوایزی اهدا میشد.
مزایای تولید محتوا از طریق کاربران
– تامین محتوا از طریق کاربران تلاش خلاقانه ای است که به ایجاد کار و آثار جدید ختم میشود. کاربران با تولید محتوا میتوانند ایدههای خود را در تولید محتوا بروز دهند. در این روش کپی کردن کمتر اتفاق میافتد زیرا کاربران به صورت همزمان به تولید محتوا مشغول میشوند و هیچ یک از دیگری اطلاعی ندارد پس امکان خلق ایدههای نو بیشتر از مواقعی است که تولید محتوا از طریق یک شخص انجام میشود.
– خلق روشهای نو و جدید برای تولید محتوا نیز از دیگر مزایای UGC یا محتواهای خلق شده توسط کاربران میباشد. در این روش عواملی چون دستیابی به سطح معینی از شهرت، معروفیت، ارتباطات با سایر کاربران و یا کسب وجهه و اعتبار سبب میشود تا کاربران برای خلق روشهای جدیدتر ترغیب شوند. شاید یکی از نمونه کمپینهایی که از روش تولید محتوا به صورت UGC استفاده و نتایج رضایت بخشی نیز کسب نموده، گروههای زیست محیطی باشند. در این کمپینها از کاربران درخواست میشود تا نظرات و تصاویر متفاوتی از محیط زیست را بارگذاری نمایند.
– به رسمیت شناختن و پذیرش کمپینهای توسط کاربران نیز از دیگر مزایای تولید محتوا توسط کاربران به شمار میرود. به عنوان مثال بی بی سی در آوریل 2005 از هواداران خود درخواست کرد تا در مورد موضوع بمبگذاری لندن در سال 2005 که موجب آتش گرفتن انبار نفت این شهر شده بود، مطالبی را جمع آوری نمایند. ابتکار بی بی سی برای این امر موجب اشتراک گذاری 5 هزار تصویر از فاجعه بمب گذاری شد. در سال 2006 نیز سی ان ان یک پروژه را طراحی نمود که طبق آن از کاربران خواسته شده بود تا اخبار شبکه رقیب (فاکس نیوز) را بررسی و به عنوان گزارش در اختیار این سی ان ان قرار دهند. محتواهای ایجاد شده توسط کاربران در مجله تایم کمک زیادی به این رسانه کرد بطوری که بسیاری از شبکههایی چون یوتیوب و ویکی پدیا نیز خواستار استفاده از متون بدست آمده بودند. بطور کلی UGC در افزایش محبوبیت شبکههای CNN و BBC نقش زیادی را ایفا کرد.
– از نظر اقتصادی تولید محتوا به معنای کمک به افراد مشتاق برای تامین محتوا میباشد. گفته میشود که تئوریهای اقتصادی مختلفی در پشت تامین محتوا از طریق کاربران وجود دارد. از جمله در نظر گرفتن جایزه و مزد برای افراد موفق در تولید محتوا میتواند آنها را در تامین هزینههای مورد نیاز کمک کند. از سوی دیگر نیز برای وب سایتها مقرون به صرفه میباشد.
– بروز انگیزه نهانی کاربران برای تولید محتوا نیز از دیگر مزایای این روش میباشد. درخواست از کاربران برای تولید محتوا موجب پیدایش یک احساس خوب در میان اعضای فعال جامعه میشود. به عبارت دیگر به آنها این احساس را الغا میکند که مدیران کمپین برای آنها احترام میگذارند و نظرات آنها را محترم میشمرند. برای مثال در شبکه ای چون یوتیوب، زمانی که از کاربران درخواست تامین محتوا میشود، آنها را برای برقراری ارتباط با سایر اعضا ترغیب میکند که این امر عامل افزایش اعتماد به نفس کاربران میشود.
– تشویقهایی که در پس تامین محتوا از طریق کاربران وجود دارد میتواند ارزش تولید محتوا را در بین کاربران ترویج دهد. تشویق اغلب در شکل پرداختهای نقدی از طریق ورود به یک مسابقه، ارائه کوپن خرید محصولات، کمک هزینه سفر و … میباشد. سایت پلت فرم کانادا با نام Wishabi و آمازون یکی از دو نمونه کمپینهایی هستند که با دادن وجه نقد کاربران برای تولید محتوا تشویق کرده اند.
به امیداینکه اموزش سئو با عنوان تولید محتوا مورد قبول واقع شود .به امید دیدار