تگ “rel=”nofollow و تاثیرگذاری در سئو

چه زمانی می بایست از تگ nofollow استفاده نمود؟

 استتفاده از تگ nofollow در لینک های موجود در طراحی سایت در مبحث سئو مهم است.

تگ  rel=nofollow در معنای واقعی یک متا تگ نمی باشد بلکه html description است و در طراحی وب سایت اغلب در بلاگ ها فروم ها استفاده می شود. اما شما می توانید در صفحه سایت خود نیز این تگ را درج نمایید، زمانی که نمی خواهید لینکی وب سایت شما را فالو نماید. با اضافه نمودن تگ rel=nofollow شما به اسپایدرهای گوگل می فهمانید که شما لینک ها را در صفحه خود درج ننموده اید اما می بایست در صفحه سایت وجود داشته باشند و بدین وسیله در سئو سایت خود نقش مثبتی را ایفا نمایید. این بدان معنا نیست که اسپایدرهای گوگل آن لینک ها را در نظر نمی گیرند، بلکه بدن معنا می باشد که ارتباطی یا وب سایت شما ندارند. عدم انجام این عمل موجب کاهش رنکینگ شما خواهد شد و در سئو وب سایت شما تاثیر منفی خواهد گذاشت.

<a href://www.powerofseo/page.html” rel=”nofollow”>Visit this website</a>

WordPress به صورت اتوماتیک no follow را برای لینک های کاربران در نظر می گیرد.. سایت Wikipedia  نیز همین عملکرد را پیش رو گرفته است. به عنوان وب مستر شما می بایست بدانید کدام یک از لینک های خود را No follow  قرا دهید و کدام یک  follow شوند. لینک های No follow آیتم های زیر را می توانند شامل شوند:

  • لینک های پولی
  • کامنت ها
  • فروم ها
  • هر مطلبی که امکان دارد گوگل آن را غیر اعتماد در نظر گیرد.

اگرچه لینک های  No Follow ارزش سئو ایجاد نمی نماید اما این بدان منظور نیست که این لینک ها بی ارزش هستند. زیرا برای وب سایت شما ترافیک ایجاد می نمایند. اگرچه موتورهای جستجوفاکتورهای زیادی را درلینک ها در نظر می گیرند اما لینک های از شبکه های اجتماعی مانند تویتر یا فیس بوک بسیار حائز اهمیت می باشند اگرچه  no follow باشند.

این نکته را در نظر داشته باشید که کدام لینک در طراحی سایت شما برای سئو مفید می باشد، کدام یک برای کسب وکار و برند شما مفید می باشد وکدام یک برای هویت بخشیدن به سایت شما کمک کننده خواهد بود.

جلوگیری از اسپمرها: اگر صفحات شما به یک سایت اسپم لینک شده است و یا در بخش نظرات سایت شما لینک های نامناسب و اسپم قرار میدهند با استفاده از کد نوفالو (nofollow) میتوانید تاثیر آنها را در پیج رنک خود از بین ببرید.

جلوگیری از تکراری شدن محتوا: اگر شما دو لینک متفاوت در صفحه خود به یک صفحه داخلی یا خارجی دارید که دارای anchor text (متن لینک شده) متفاوت هستند بهتر است با استفاده از کد نوفالو (nofollow) یکی از آنها را نادیده بگیرید.

بک لینک های پولی: اگر شما واقعا قصد دارید که گوگل را تحت تاثیر خود قرار دهید بهتر است برای تبلیغات خود از لینک های نوفالو (nofollow) استفاده کنید! شما بهتر است که از بک لینک های پولی خود برای پیج رنک چشم پوشی کنید، در واقع گوگل راههای زیادی برای شناسایی لینک های خریده شده دارد وتنبیه شما دارد که یکی از آنها سیستم گزارش کاربران است. لینک های پولی میتوانند شامل بنرهای تبلیغاتی و تبلیغات متنی باشند. پس در تبلیغات خود از لینک نوفالو (nofollow) استفاده کنید مگر آنکه قصد شما تنها بالابردن پیج رنک خود باشد.

جلوگیری از کاهش اعتبار شما: شما لینک های ورودی مناسبی را از سایتهای دیگر دریافت میکنید ولی بخش زیادی از اعتبار بدست آمده را به سایتهایی که به آنها لینک داده این میبخشید.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on telegram
Telegram
Share on pinterest
Pinterest
Share on whatsapp
WhatsApp

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.